Dicionário francês-português sobre construção civil em geral e alvernaria em particular
Thread poster: Carla Guerreiro
Carla Guerreiro
Carla Guerreiro  Identity Verified
France
Local time: 10:23
Member (2006)
French to Portuguese
+ ...
Oct 25, 2011

Boa noite a todos,

Estou à procura de um dicionário francês-português sobre construção civil em geral e alvernaria em particular. Por acaso, conhecem algum? Tenho andado à procura, mas tem sido difícil de encontrar...

Obrigada desde já.
Carla Guerreiro


 
Sindia Alves
Sindia Alves  Identity Verified
Portugal
Local time: 09:23
Member (2011)
Portuguese to French
+ ...
Talvez ajude Oct 26, 2011

Bom dia Carla,

Costumo consultar dicionários unilingues, como este de consulta online:
http://www.editions-eyrolles.com/Dico-BTP/index.html

A Eyrolles também tem um dicionário bilingue, mas só em formato papel, pelo o que sei.

Bom trabalho!


 
Maria Teresa Borges de Almeida
Maria Teresa Borges de Almeida  Identity Verified
Portugal
Local time: 09:23
Member (2007)
English to Portuguese
+ ...
Tenho 3 dicionários (em papel) Oct 30, 2011

sobre arquitectura e construção, todos unilingues: Vocabulário Técnico e Crítico de Arquitectura, Maria João Madeira Rodrigues et al, Quimera; Dicionário Visual de Arquitectura e Construção, Monika Camacho, Links; e Dicionário Básico da Construção, Monografias sobre Construção e Arquitectura, Plátano. Mas, melhor ainda, tenho uma filha arquitecta que, embora não exerça a profissão (enveredou pela hotelaria), é uma fonte extremamente útil...

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

Dicionário francês-português sobre construção civil em geral e alvernaria em particular






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »